Sunday 4 November 2012

Renungan..............

Apa khabar semua..... harap sihat2 selalu..... saya akan berbicara soal anak-anak khas kali ini.... setiap insan yang dilahirkan mempunyai keistimewaan yang tersendiri....terutamanya anak-anak khas ini... mereka tetap mempunyai keistimewaan tersendiri.... saya mempunyai 2 orang sepupu yang mempunyai masalah sindrom down.... mereka sangat comel dan bermacam kerenah.... tidak jemu saya melayan mereka... anak-anak khas ini sangat rajin apabila disuruh melakukan sesuatu... tetapi kita tidak boleh menyuruh mereka melakukan di luar kemampuan mereka... kita juga tidak boleh berkasar dengan mereka... hari-hari saya terhibur dengan mereka... walaupun hanya 2 orang tapi kepelbagaian tingkah laku mereka sangat menghiburkan... berkawan dengan mereka sebenarnya sangat menenangkan kerana mereka tidak pandai menipu, lurus dan jujur... mereka adalah anak-anak yang paling istimewa..... melihat kerenah mereka membuat saya sentiasa muhasabah diri... betapa saya yang sempurna ini lebih baik berbanding dengan mereka... tetapi kadang-kadang cemburu kerana mereka tiada masalah yg perlu difikirkan.... hmmmmm.... akhirnye, saya bangga dengan rakan-rakan dan senior saya yang mengajar dan mendidik mereka saban hari.... mereka dikurniakan oleh Allah kekuatan dan kesabaran... saya berharap suatu hari nanti saya juga akan dikurniakan kekuatan serta ketabahan seperti mereka.... insya'allah......

1 comment:

  1. saya berharap kita semua dapat menghargai anak-anak istimewa ini...

    ReplyDelete