Saturday 1 December 2012

ABM TEKNOLOGI.....


       Untuk tugasan ABM teknologi Pendidikan, saya telah memilih untuk mengajar pelajar untuk mengenal warna dan nombor drngan mudah.... saya telah memilih untuk mengenalkan warna asas dan sistem nombor 1-10 kepada pelajar yang berumur 6-7 tahun.... saya berharap ABM ini dapat membantu perkembangan pembelajaran kanak-kanak.....

       Saya telah memilih untuk membuat model 3D kereta api.... model kereta api ini dapat meberi gambaran yang mudah kepada kanak-kanak untuk mengenal warna dan nombor dengan mudah..... saya telah menggunakan pelbagai warna asas di bahagian gerabak dan meletakkan nombor di atasnya.... nombor yang ditunjukkan adalah sama dengan bilangan gerabak... jadi ini akan memudahkan kanak-kanak untuk belajar... pelbagai warna yang digunakan juga dapat menarik perhatian kanak-kanak dan mereka tidak akan berasa cepat bosan....








5 comments:

  1. saya suka la ABM awk..menarik...
    paling penting banyak fungsi...

    ReplyDelete
  2. Wah seriously!!!!!!!!!!!!!!menarik laaa ABM !!!!!!!!tak sabar nak tengok Atika bentang.

    ReplyDelete
  3. terbaik la ABM! jeles dah ni.huhu =)

    ReplyDelete
  4. Fatin : tq tin... ABM fatin pon cantik
    Hajar : ika xsbar nak tgok ABM hajar sok =)
    Zaza : tq zaza, sok tgu zaza bentang dlu... heheheh
    Syahila : tq awak =)

    ReplyDelete